Ikasketa kooperatiboa: besteekin ikasten ikasiz

Aurreko Jardunaldietan ikasketa kooperatiboaz ere hitz egin genuen. Alde batetik, ikasketa kooperatiboa aniztasunari erantzuteko eta eskola inklusiborantz ibiltzeko estrategia onenetarikoa delako. Eta, beste aldetik, oso estrategia egokia delako hainbat oinarrizko gaitasun garatzeko, eta bereziki zeharkakoak diren herritartasunarako gaitasuna, ekimen pertsonalekoa edo ikasten ikastekoa. Ikasketa kooperatiboak ikasketaren autorregulazioa, arduren banaketa, guztion partaidetza, ahozko komunikazio trebeziak, errespetua, elkarlaguntza, enpatia… garatzen du.

Gure Berritzegunean metodologia honen alde apostua egin dugu. Mintegi bat izan dugu azkenengo bi ikasturteetan José Ramón Lagoren laguntzarekin, eta aurten ere jarraituko dugu lanean hildo honetatik. Iazko Jardunaldietan 3 ikastetxek etapa desberdinetan aurrera eramaten ari diren esperientzia aurkeztu zuten. Aurten beste pausu bat eman nahi izan dugu: metodologia hau bizi, esperimentatu. Hau dela eta, honen inguruko tailer bat antolatu dugu 19an.

Baina, zertan datza ikasketa kooperatiboa? Lagoren ekipokoek proposatzen duten markoa hauxe da : hiru eremu hauetan lan egitea.


Cooperar para aprender. Aprender a cooperar J. R. Lagoren aurkezpenetik hartuta)

Logikoa denez, era kooperatiboan nahi badugu lan egin, lehenengo pausua taldea kohesionatzea da. Horretarako hainbat dinamika proposatzen dira: Koloretako mundua, Maleta, Elkarrizketa, Pilota, Manuelen ekipoa,  Talde nominala…

Bigarren pausua ekipoak (laukoteak) osatzea da, kontuan hartuta nortzuk dira laguntza gehien behar dutenak eta nortzuk laguntza emateko gaitasun handiena dutenak. Ekipoak, beraz, heterogeneoak izatea proposatzen da.

Ekipoak osatuta daudenean, hasi ahal gara ikasketa kooperatiboa erabiltzen arloetan edukiak lantzeko. Denok dakigunez, ikasleak taldeka ipintzea ez da nahikoa haien artean kooperatzeko.  Ikasleei kooperatzen “behartzeko” jarduera egitaratu behar da era zehatz batean, hau da, egitura kooperatiboak erabiltzea: Folio birakaria, Arkatzak erdira, Irakurketa partekatua, 3 minutuko etena, 1-2-4, Hitzen jokua…

Baina hau guztia ez da erreza, ikasleek ez dakite era kooperatiboan lan egiten eta hau ere ikasi eta irakatsi behar da. Horretarako ekipoko planak egiten dira, non ikasleek ardurak eta hobetzeko helburuak lortzeko konpromezua hartzen duten, banakakoak eta ekipokoak.

Urriaren 19ko tailerrean aukera izango duzue dinamika eta egitura batzuk praktikan jartzeko esperientzia honetan dauden hiru irakasleen eskutik.  Mila esker hirurei.

Orain arte egin dugun lan guztia  gure wikian  ikus dezakezue. Interesatuta bazaudete, animatu eta tailerrera etorri! Gonbidatuta zaudete!

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s